Ce e bine sa stii daca esti incepator ? (partea 1 )

Posted: January 10, 2012 in Uncategorized

In ziua de azi internetul este invadat de solutii,site-uri, retete miraculoase pentru dezvoltarea masei musculare (sa ajugi de la 60 la 90 kg , in doar 3 luni, cu un efort moderat). Este imposibil si ca toate aceste “minuni” nu sunt altceva decat niste minciuni menite sa va scape de bani. Multi incepatori uita ca pentru a “creste mare” e nevoie de antrenament si o alimentatie corespunzatoare plus rabdare.
greg plittIngrid romero

Uite ce ar trebui sa stii inainte sa ajungi la sala:

  • Nu vei putea sa cresti “prea mare”

Multi incepatori vin cu ideea preconceputa ca progresele vor fi miraculoase si ca in scurt timp vor ajunge chiar mai musculosi decat isi doresc. Am auzit de atatea ori cuvintele “nu vreau sa ma fac prea mare” incat poate ca ar trebui sa afisam in reviste, in magazinele de suplimente si sali un anunt cu textul “nu ai cum sa te faci prea mare”.

Putini realizeaza insa ca o masa musculara evidenta, ca cea a unui culturist de nivel mediu se obtine in ani de zile de munca, cu mari cheltuieli pentru alimentatie si suplimente.

In cazul fetelor este si mai clar: cu o alimentatie normala si cu antrenamente obisnuite este practic imposibil sa ajunga prea musculoase.

  • Este foarte greu sa cresti in masa musculara si sa reduci stratul adipos in acelasi timp

Inainte de a veni la sala este bine sa iti pui cateva obiective cat mai realiste (pentru inceput, daca vrei sa slabesti, alege un obiectiv de ex: vreau sa dau 5 kg in 2 luni), nu ridica stafeta prea sus, pentru ca daca nu vei ajunge acolo te vei descuraja singur de cele mai multe ori.  Este bine sa oferi corpului timp de odihna de refacere .

  • Pentru rezultate bune, documenteaza-te

Daca nu iti poti permite un antrenor personal si un nutritionist care sa iti ofere un regim dedicat efortului fizic intens. Nu te astepta la rezultate daca vii la sala te antrenezi din greu si ai un regim “dupa ureche”.  Nu incerca sa copii programele salii, stabilite de un antrenor . Trebuie sa faci un antrenament dupa regimul alimentar si dupa posibilitatea ta de efort.

  • Daca iti doresti rezultate, atunci inarmeazate cu rabdare si ambitie

Culturismul sau fitness-ul nu sunt sporturi “de weekend” . Acest sport nu este ca fotbalul , tenisul unde mergi o data de 2 ori pe saptamana si poti juca la acelasi nivel. La sala “munca” zilnica se observa in timp si rezultate vor veni doar daca ai sa fii constiincios. Sa nu te astepti la rezultate daca vei manca cand iti vei aduce aminte sau o sa dormi 4-5 ore pe noapte.

Acum (sper) ca ti-am captat atentia, te astept mai tarziu sa iti dezvalui si ceilalti (asa zisi) pasi. 

what's your excuse!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s