7 sfaturi pentru a ramane motivat

Posted: February 2, 2012 in Uncategorized
Tags: , ,

Miscarea nu trebuie sa fie o povara. Ramai motivat prin stabilirea unor obiective si prin alegerea unor activitati care iti plac. Spre exemplu: Daca tu vrei sa faci zumba , nu te duci la o sala unde nu sunt ore speciale pentru zumba . Te duci unde sunt antrenori care iti vor spune exact ce sa faci. ( Nu spun ca daca dansezi acasa de capul tau e rau, dimpotriva. Orice miscare e buna.)
Ai inceput vreodata un program cu exercitii??? Daca raspunsul este DA !!! Atunci trebuie sa stii ca nu esti singurul. Multi incep astfel de programe, dar se opresc mult prea devreme, fie pentru ca se plictisesc sau pentru ca rezultatele dorite vin foarte lent. NU TREBUIE sa se intample asta !!! Mai jos ai sa gasesti 7 sfaturi prin care te voi ajuta sa ramai motivat in a obtine ce ti-ai propus.

Don't give up

1. Stabilesteti un obiectiv
Incepe cu obiective mici (exact cum un bebelus invata treptat cum sa se descurce in viata asa si tu trebuie sa faci PASI mici catre obiective marete). Nu poti sa sari din prima la “marele obiectiv” trebuie sa o iei de jos.Este important sa iti pui obiective realiste si realizabile (ex: daca nu ai mai facut de mult miscare e bine sa incepi pe banda la inceput cu 5-10 min de 3-4 ori pe saptamana si obiectivul tau sa fie sa ajungi la 20 de min de banda de 3-4 ori pe saptamana). Un obiectiv pe termen lung ar fi sa termini o alergare de 5 km.

2. Miscarea trebuie sa fie distractiva
Gaseste sporturi sau activitati care iti plac.Amintesteti miscarea nu trebuie sa fie o povara, daca o faci distractiva ai mai multe sanse sa ramai “lipit” de un plan si vei continua cu sportul in continuare.

3. Introdu sportul in rutina ta de zi cu zi
Daca nu ai timp pentru exercitii, nu te scuza (asta e scuza nr. 1 care o spune toata lumea). Pune antrenamentul la sala/acasa ca pe o activitate importanta, la fel ca aceea de a merge la munca/scoala/etc. Daca stai la bloc coboara si urca scarile in loc sa iei liftul.

4. Pune pe hartie
Ai citit bine “pune pe hartie” ai sa spui: “de ce?” Atunci cand notezi tot ceea ce faci la sala/acasa se “contorizeaza” in caiet/jurnal unde ai notat. Peste o luna cand te vei uita in urma ai sa fii uimit cat de mult ai progresat/slabit fara sa iti dai seama.

5. Invita prietenii la miscare cu tine
Stii ca toti isi doresc sa arate bine, de ce sa “profiti” doar tu? Intreaba pe colegul de munca/clasa poate va dori sa iti fie alaturi si in acest fel amandoi o sa puteti lucra la exercitii unde este nevoie de ajutorul unui partener.

6. Rasplateste-te
Dupa fiecare sesiune de antrenament savureaza minutele in care te simti bine pentru ca stii ca ai dat tot ce ai avut mai bun. Acest tip de recompensa interna te poate ajuta sa faci un angajament pe termen lung pentru exercitii fizice regulate.

7. Fii flexibil
Daca esti mult prea ocupat cu munca sau mult prea obosit sau nu ai chef, ia-ti o zi de pauza sau doua. Fii bland cu tine, cel mai important lucru este sa te intorci pe drumul cel bun, nu sa te opresti cand iti este greu. Aduti aminte ca miscarea este pentru o viata sanatoasa.
Reciteste aceste sfaturi din cand in cand, daca simti ca motivatia a disparut.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s