Top 10 alimente cu continut ridicat de proteina

Posted: March 26, 2012 in Uncategorized
Tags: , , , ,

Proteina constituie majoritatea tesutului structural din corpul nostru si este implicata in majoritatea functiilor organismului. Sportivii pot gasi proteina importanta in alimentatia lor deoarece ii ajuta in cresterea si repararea tesuturilor.

alimente

Pui si curcan
Cantitatea de proteina din pui, variaza in functie de partea de pui si de modul in care este gatita carnea. Carnea de pui este extrem de ridicata in proteina si poate fi slaba in calorii. De exemplu 100 de grame de piept de pui fara piele facut la gratar poate contine 31 de grame de proteina si 165 de calorii.
Cantitatea de proteina din curcan, variaza de asemenea in functie de partea corpului aleasa si modul de preparare. Carnea de curcan are mai multa proteina decat carnea de vita si poate fi o optiune mult mai sanatoasa decat aceasta pentru o alimentatie cat mai sanatoasa. Carnea de curcan prajita fara piele poate contine 30 de grame de proteina si 150 de calorii pe o bucata de 100 de grame

Ton si somon
Tonul si somonul sunt doua dintre cele mai sanatoase surse de proteina. Conservele de ton contine peste 25 de grame de proteina si doar 116 calorii pe o suta de grame. In timp ce somonul de Atlantic contine tot peste 25 de grame de proteina si 186 de calorii pe suta de grame.
De asemenea ulei din ton si somon este bogat in omega 3, care poate scadea trigliceridele, tensiunea arteriala si riscul de boli de inima.

Lapte,branza si iaurt
Laptele este o sursa buna de proteina si poate fi si scazut in calorii (daca alegei laptele degresat). O cana de lapte poate contine 9 grame de proteina si doar 100 de calorii. Valorile nutritive ale laptelui nu se opresc doar la nivelul mare de proteina, el contine si vitaminele A si D plus calciu.
Branza poate fi o sursa importanta de proteina dar poate fi si bogata in grasimi. Branzeturile “lowfat” cu un continut scazut de grasime poate oferi un numar destul de mare de proteina si calciu de care corpul nostru are nevoie.
Iaurtul este o alta sursa importanta de proteina. Iaurtul cu grasimi scazuta poate contine 6 grame de proteina si 65 de calorii pe jumatate de cana.

Oua
Un ou mare poate contine peste 6 grame de proteina si 72 de calorii inainte de preparare. Cu toate acestea ouale contin 213 mg de colesterol. Pentru persoanele cu un nivel ridicat de colesterol este recomandat doar albusul din ou care poate aduce proteina necesara organsimului dar fara colesterolul din galbenus.

Nuci
Continutul de proteina din nuci difera in functie de soi. Migdalele au 6 grame de proteina si 163 de calorii pe o uncie (aproximativ 30 de grame). De asemenea fructele cu coaja lemnoasa au si alte calitati sanatoase cum ar fi: fibre si grasimi nesaturate.

Legumele
Leguminoasele ca: fasole,mazare si lintie sunt o sursa bogata in proteina pentru cei ce aleg un meniu vegetarian. Acestea ofera o sursa importanta de potasiu,fier si magneziu. Spre deosebire de carne, legumele nu contin colesterol. Continutul de proteina variaza. De exemplu, boabele de fasole contin 15 grame de proteina intr-o cana.

Comments
  1. Anonymous says:

    Conservele de ton contine peste 25 de grame de proteina si doar 116 calorii pe o suta de grame. In timp ce somonul de Atlantic contine tot peste 25 de grame de proteina si 186 de calorii pe suta de grame.- conservele de ton contin!

  2. […] trebuie sa fie 35 % din aportul caloric. Consuma alimente cu continut ridicat de proteina. AICI GASESTI TOP 10 ALIMENTE CU CONTINUT RIDICAT DE PROTEINA. Incearca sa consumi carne slaba ( pui, curcan), consuma preparate din peste (ton,somon,), consuma […]

  3. cristi says:

    Prietene esti intr-o grava eroare! pieptul de pui si carnea de curcan indiferent cum o gatesti nu au cum sa contina 30% proteina ci putin peste 20%
    De asemenea un ou de dimensiuni mari contine 7% proteina
    Carnea de peste contine sub 20% proteina!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s