10 reguli pentru a pune masa musculara ca incepator sau adolescent.

Posted: February 12, 2012 in Uncategorized
Tags: , , ,

Salutare, astazi am sa postez 10 reguli care te vor ajuta sa pui masa musculara pe tine. Sper sa iti fie de folos. Aceste reguli nu sunt grele ,sunt doar cateva reguli de baza ,daca le putem numi asa. Totusi cred cu tarie ca aceste reguli trebuie respectate pentru a avea un fizic impunator.
Mai jos vei gasi cele 10 reguli.

masa musculara

REGULA 1
MANANCA
De multe ori sunt intrebat: “Cum pun masa musculara?” , mereu le raspund cu o intrebare: “Ce mananci?” 9 din 10 cazuri spun ca mananca prost (junk food). In idealul tau de a pune masa musculara ai nevoie sa mananci, in asa fel incat sa creezi un surplus de calorii. Asta nu inseamna ca trebuie sa mananci tot ce prinzi,ci doar suficient cat corpul tau sa utilizeze la antrenamentul la sala.
REGULA 2
MANANCA CORECT
Asigurati-va ca alimentele pe care le consumati sunt o alegere sanatoasa.Alege proteina sanatoasa din carne, spre exemplu: curcan,pui,peste,carne de vita,lapte degresat,albus de ou si branzeturi usoare. Baga carbohidrati cum ar fi: cereale,ovaz,orez,paste, fructe si legume.
REGULA 3
MANANCA DES
Cel mai bine este sa mananci frecvent cu majoritatea meselor constand in alimente cat mai naturale si cat mai fresh, eventual un shake maxim 2 pe langa mese.
REGULA 4
ANTRENEAZA-TE
Nu vei castiga masa musculara daca nu te vei antrena, asta este sigur. Nu iti pot spune de cate ori am vazut prin sala oameni care veneau si se jucau pe telefon sau butonau televizorul ca la ei acasa. La sala mergi sa te antrenezi nu sa pierzi timpul, daca vrei sa pierzi timpul dute in alta parte. Sunt foarte multi oameni care spun ca au incercat o sumedenie de diete,suplimente si degeaba. Au venit si “s-au jucat” in loc “sa traga da ei”. Multi dintre cei ce vin la sala sunt acolo doar asa “ca sa fie”, sa mai socializeze. La sala vii sa “lucrezi” nu sa te relaxezi, vii cu un obiectiv si nu te lasi pana nu il atingi si atunci cand l-ai atins il dobori, punand alt obiectiv care te va face mai puternic,mai rapid,mai mare.
REGULA 5
ANTRENEAZA-TE DESTEPT
Nu incerca sa te antrenezi dupa “ureche”. Nu te antrena de nebun, nu lucra doar o grupa de muschi, stiu multi care vor piept+brate (doar biceps stiu ei ca conteaza) + putin spate = IDEALUL LOR. GRESIT !!! Pentru a fi frumos ochiului, lumii este indicat si de preferat sa lucrezi tot corpul. Cauta un program de antrenament vezi daca functioneaza pentru tine, dupa 2-3 luni schimbal si tot asa, la fiecare 2-3 luni trebuie sa vii cu ceva nou. Corpul uman este mult mai destept decat credem noi. Se adapteaza usor schimbarilor si astfel nu vei mai creste in masa musculara, de aici necesitatea schimbarii antrenamentului la fiecare 2-3 luni.
REGULA 6
LASA EGO-UL LA USA
Cat de mult impingi la piept ??? Pe cine intereseaza ??? Nu trebuie sa fii puternic doar la o grupa, trebuie sa ai un corp puternic per total, nu doar o grupa sa fie idealul. Idealul tau este sa iti depasesti limitele actuale pas cu pas, exact cum un bebelus face pasi in viata asa sa faci si tu la sala. Nu conteaza ca la piept pui o greutate de 1.25 kg atat timp cat cresti esti pe drumul cel bun pentru a atinge idealul de a creste in masa musculara.Ego-urile si “prostia” te pot uneori rani, accidenta si recuperarea va fi lunga si dureroasa. Asa ca ai grija.
REGULA 7
ALEGE BINE SUPLIMENTELE
In ziua de azi suntem invadati de reclame la suplimente. Un supliment trebuie sa fie exact cum zice si DEX-ul : “SUPLIMÉNT, suplimente, s.n. 1. Ceea ce se adaugă la ceva pentru a-l completa sau pentru a suplini o lipsă.” Ceva care completeaza. El trebuie sa completeze masa ta, nu sa iti fie masa,sa tina loc de alimente.
REGULA 8
ODIHNESTETE
Vei creste atunci cand esti odihnit. Acest lucru inseamna sa dormi 8 ore noaptea. Atunci cand dormi corpul tau se repara si in acest fel cresti in masa musculara. Lipsa somnului nu este recomandata atunci cand vrem sa crestem in masa musculara.
REGULA 9
CAUTA INFORMATII
Cauta informatii despre antrenamente, regimuri,suplimente tot ce iti trebuie sa stii pentru a fi in forma maxima. Doar pentru ca este scris nu inseamna ca este o regula de aur. Mereu tinde sa inveti mai mult.
REGULA 10
DISTREAZA-TE
Nu sta timorat la sala, incearca sa te distrezi. Pune un zambet in ceea ce faci, altfel va trece antrenamentul. Nu uita sa iti chemi si prietenii la sala sa se antreneze cu tine.

masa musculara

Comments
  1. vladutz says:

    sper sa-mi fie de folos

    • naf says:

      Vlad, sper sa iti fie de folos, daca da roade sa ma anunti. Mult succes.

      • Salut… Am o sumedenie de intrebari ,asta daca nu te deranjez….. Am 27 ani si am inceput de ceva luni sa trag de fiare, sunt la munca deci nu imi pot ocupa tot timpul cu asta dar am un program lejer care imi permite sa ma ,,agit” un pic, pe tema asta, cea mai importanta intrebare ar fi ,,Cum este bine sa trag zi de zi sau o zi da si una nu?” Si dami si mie o lista ,daca doresti bineinteles ,cu, ce ar trebui sa iau ca incepator ,in afara de proteine ? Multumesc frumos….

      • Naf says:

        Salut Marian. Este bine la inceput sa ai un minim de 2-3 zile pe saptamana de pauza. Eu iti recomand antrenamente Luni/Marti/Joi/Vineri , pauza Miercuri/Sambata/Duminica. Muschii cresc atunci cand facem pauza. Aici iti las un link, cu o “idee” ,cam ce ai putea sa iei ( nu ma refer la firma), doar la ce fel de suplimente.( SUPLIMENTE: https://www.youtube.com/watch?v=wWKsTZ3AAnE )
        Pe langa suplimente trebuie sa ai grija de mananci. Mult succes.
        Daca ai alte nelamuriri poti sa imi lasi mesaj. O zi buna.

      • Salut…. Imi poti spune si mie cum este bn sa trag sau sa imping….. miscarea trebuie sa fie lenta sau rapida……care este mai eficienta din cele doua sa ma, misc rapid sau lent ???eficient ma refer cand fac crestere nu forta….ms mult

      • Si zimi si mie te rog frumos cum este corect , sa folosesc greutati cat mai ,mari sau cum? Am citit undeva pe un site unde spunea ,,Masa musculara inseamna antrenament cu greutati mari. De aceea, muschii trebuie solicitati cat mai mult posibil in seturi de aproximativ 6 repetari (la epuizare), ce hipertrofiaza fibra musculara, facand-o mai mare si mai puternica” ESTE CORECT SAU ESTE O PROSTIE SA IMI FORTEZ MUSCHI ? Ms mult…

      • Naf says:

        Salut Marian. Pentru masa musculara este recomandat antrenamentul cu greutate mare. Este bine sa faci in seturi de 10-8-6-4 repetari. Miscarea trebuie sa fie lenta pentru a fi cat mai eficienta. La partea cu: “cum este bn sa trag sau sa imping” , nu stiu la ce anume te referi. Numai bine.

      • Salut, îmi poți spune te rog, cofeina este indicată ? Cafeaua în general este buna sau am făcut bine că am renunțat la ea ???

      • Naf says:

        Salut Marian. Nu sunt in masura sa iti spun daca este bine sau nu. Sunt sportivi care consuma 2-3 cafele pe zi si sunt care nu consuma. Depinde de organsimul fiecaruia.

  2. robi says:

    hey cea mai apropiata sala de mine este la 40km nu pot merge pana acolo…:)) nu sti vreun antrenamet pe you tube ceva pentru acasa :-?? eu am gasit asta http://www.youtube.com/watch?v=jWc8gHlAkoM ce zici ma ajuta cu ceva (am 15 ani)

  3. tribulus says:

    Multumesc pentru acest set de reguli! Un site foarte util pentru cei care doresc sa-si modeleze masa musculara.

  4. Anonymous says:

    Buna! Ai ceva sfaturi de exercitii pentru acasa si pentru fete?:D Nu vreau sa imi maresc muschii, vreau doar sa scap de surplusuri si sa ma tonifiez:)

  5. manu says:

    imi puteti da un program de antrenament

  6. Marius says:

    Salut! Eu am cam 2 luni decand sunt la sala, dar la mn partea din exterior a bicepsului este foarte mare si am facut tot ptr interior dar nu se prea pune si nu stiu de ce imi poti spune te rog cum sa fac sa o maresc 🙂

  7. Alex says:

    Salut,am si eu o intrebare,Daca pe langa antrenamentele zilnice ce le fac merg si la sala corpul poate face fata sau in timp o sa am probleme?

    • Naf says:

      Salut Alex, scuze ca raspund asa tarziu. Nu stiu ce fel de antrenamente faci tu zilnic, dar daca corpul te sustine si poti sa mergi si la sala, nu vei avea probleme in timp. Pot aparea probleme atunci cand nu faci corect exercitiile, cand te accidentezi. Sunt sportivi (culturisti), care fac 3 antrenamente pe zi( intense) si sunt foarte bine. Mult succes pe viitor.

  8. Rawl says:

    Salut! Cum as putea lua legatura cu tine,excluzand pagina asta? 🙂
    Vreau sa-mi raspunzi la cateva intrebari,daca ai timp si vrei,bineinteles.

  9. Niku says:

    Salut, am 13 ani si recent am venit in Italia din R. Moldova. La scoala mea eram varza la sport. Plus la asta am 1.64 si 48 de kg, nu cred ca e chiar normal. as vrea sa ma ajuti cu niste exercitii ceva ca ma enerveaza sa fiu ,, ăla varză”. Merg in ficare zi cu bicicleta cam 8-10 km dar nu cred ca voi avea mari rezultate din astea. am cautat pe net exercitii dar am gasit doar pentru pectorali, eu as vrea si pentru patratele si un spate de invidiat. Heeeeelp.

  10. Marius says:

    Deci merg la sala de 1 luna.si am aplicat cele 10 reguli in mare parte.Incredibil ce mult te ajuta.aveam 55 kg in 3 sapt. 59kg.si fara sa mananc ca prostu.CELE 10 REGULI ALE TALE RULESSSSSS……!!!!!!!

  11. DAMIAN says:

    buna sunt damain vreau sa stiu cum putem lua masa musculara mai rapid si in ce fel daca nu manci de multe ori poti sa prinzi masa musculara ?

  12. Mihaita Pascu says:

    Salut sunt mihaita am 24 de ani 1.75 m si 62 kg . am inceput sa merg la sala de o luna vreau sa cresc in masa musculara pentru ca nu am probleme cu grasimea . ce program de sala imi recomanzi ? eu acum lucrez ziua unu piept. ziua doi spate. ziua trei pauza. ziua patru umeri si abdomen .ziua cinci picioare .ziua sase pauza si spate pauza . dar mi sa spus ca nu este prea ok tu ce zici ? ar trenui sa lucrez diferit la sala? vreau sa cresc cat de repede se paote in masa musculara. Multumesc

Leave a comment